Zdravlje
Koliko ''košta'' naše zdravlje?
Što smo poduzeli kako bismo ga zaštitili?
Koliko smo vremena izgubili čekajući?
Zdravstvena zaštita u Hrvatskoj podijeljena je u tri dijela, a to su obavezno zdravstveno osiguranje, dopunsko zdravstveno i dodatno zdravstveno osiguranje. Da bismo se izjednačili s Europskim standardom nedostaje nam privatno zdravstveno osiguranje o kojem se mnogo govorilo, no za sada nije provedena zdravstvena reforma koja bi to omogućila.
Obavezno zdravstveno osiguranje pretpostavlja obveznu prijavu svakog građanina Republike Hrvatske u za to zakonom predviđenom roku. Opseg pokrića ovisi o dobi i osnovi po kojoj osiguranici ostvaruju pravo na zdravstveno osiguranje, što znači da određene skupine imaju pokriće u cijelosti i nemaju dodatnih troškova, dok drugi sudjeluju u troškovima zdravstvenih usluga sa participacijom, koja iznosi do 20% od stvarne cijene. Važno je znati da je maksimalan iznos po jednom ispostavljenom računu 3.000,00 kn, te ne može iznositi više od tog iznosa bez obzira na ukupnu cijenu usluge koja je ispostavljena osiguraniku. Liste čekanja i svi ostali ”izazovi” procesa dijagnostike i liječenja u obveznom zdravstvenom sustavu su nam dobro poznati i u većini slučajeva kad nam je potrebna hitna usluga građani se odlučuju za privatne davatelje usluga i to dodatno platiti. Naposljetku, zdravlje nema cijenu.
Korištenjem dopunskog zdravstvenog osiguranja koje provodi Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje i neki privatni osiguravatelji, lišeni smo troška participacije. Program zaštite koji je u sklopu HZZO-a nas oslobađa troška u cijelosti, dok se kod privatnih osiguratelja prakticira određivanje financijskog limita do kojeg pokriće vrijedi na razini jedne godine. Međutim, dopunsko zdravstveno osiguranje ne umanjuje ”izazove” obveznog zdravstvenog osiguranja kao što su liste čekanja, sporo i neučinkovito rješavanje problema, pravodobnu i ispravnu informaciju, bolnički nadstandard, itd.
Dodatno zdravstveno osiguranje koje provode samo privatni osiguratelji jedno je od mogućih rješenja za poboljšanje nadzora nad svojim zdravljem. Dodatno zdravstveno osiguranje nam pruža uslugu koja inklinira ka usluzi kakvu bi svaki klijent poželio. Pruža nam mogućnost korištenja usluge u onom trenutku kad nam je potrebna, nema čekanja i na medicinsku indikaciju sve se dogovara telefonski, kad i gdje klijentu odgovara. Nedostatak dodatnog zdravstvenog osiguranja je što usluga prestaje u trenutku kada se odradi dijagnostika i obrada kod specijaliste. Za operacije i ozbiljnije zahvate, opet se moramo vratiti u sustav obveznog zdravstvenog osiguranja. Taj nedostatak dodatnog zdravstvenog osiguranja možemo ukloniti jedino privatnim zdravstvenim osiguranjem koje nam nedostaje.
Postavlja se pitanje što izabrati? Rješenja koja postoje su različita, nijedno samo za sebe nije potpuno. Vještim odabirom te kreiranjem “paketa” usluga, mogu za nas predstavljati ukupnu zaštitu i stvarno olakšanje pri korištenju usluge. Za pravilan izbor pokrića i modela zdravstvenog osiguranja treba ispravno procijeniti potrebe i rizike kojima smo izloženi. Pri procjeni i planiranju, iskoristite znanje i iskustvo posrednika za osobne financije. Nazovite nas, besplatno je!
Usmjerite svoje financije
Ugovorite svoj termin za financijsko posredovanje
Ljudi često odgađaju suočavanje s financijama, ali kad se jednom odluče, uglavnom kažu da im je to jedna od najboljih financijskih odluka u životu; “Pao mi je kamen sa srca.” Naravno, osjećaju se sigurnije.Zoran Balija, posrednik u planiranju osobnih financija