Radi sebe u širokom luku zaobilazite „kreditne urede“

U Progreso kolumneby Yetunde Kristina Škorić, Mag. Oec.Komentirajte

 

Perica Remenar - direktor Progreso podružnice ČakovecProgreso grupa je prva hrvatska agencija za kreditno posredovanje licencirana od strane Ministarstva financija. Progresu je još u vrijeme mandata ministra Šukera pripao laskavi epitet pionira u borbi za uređenje i promicanje svijesti o potrebi i kvaliteti branše kreditnog posredovanja. Osim što su prvi dobili licencu Ministarstva, potpisali su i prve ugovore o posredovanju sa hrvatskim bankama i zaposlili prve kreditne posrednike na neodređeno vrijeme. Podružnicu u centru Čakovca otvorili su početkom 2013. godine.

Perica Remenar direktor poslovnice Progreso Grupe u Čakovcu nam je u ugodnom razgovoru pojasnio čime se bavi Progreso grupa, trebaju li Međimurci financijska savjetovanja te je li nam razvijena svijest o osobnim financijama.

eMedjimurje.hr: Progreso grupa je od kraja siječnja ove godine otvorila vrata svoje nove podružnice u Čakovcu. Kako ste zadovoljni s dosadašnjim poslovanjem, trebaju li žitelji Međimurske županije financijska savjetovanja?

Kao i u svakom drugom poslu, svaki početak je na neki način težak, ali i izazovan, pogotovo kada je firma u kojoj radiš pionir na tržištu sa svojom cjelokupnom financijskom ponudom. S obzirom da sam u Progreso grupu došao sa iskustvom iz branše financijskog konzaltinga, nakon kratke „dječje bolesti“, počeli smo se vrlo brzo pozitivno afirmirati na području Međimurja, o čemu najbolje govori veliki broj preporuka koje smo dobili od zadovoljnih klijenata. Sam pojam kreditnog posredovanja za osobne financije općenito je novi u cijeloj RH i slabo se koristi, dok je to u zapadnim zemljama dugogodišnja tradicija i velika većina financijskih transakcija se upravo radi preko specijaliziranih posrednika.

eMedjimurje.hr: Tržište je izazovno s obzirom i na situaciju u gospodarstvu, ponuda na tržištu je sve šira, a sve više tereta financiranja država prebacuje na građanstvo. Je li tu vi vidite Vašu priliku da informirate naše građane?

Posljednju godinu dana aktivno pokušavamo objasniti građanima našu ulogu na financijskom tržištu i na neki način educirati ljude da našu uslugu počnu koristiti na vrijeme. S obzirom na šumu uvjeta i ponuda svih banaka s jedne strane, a s druge strane povlačenje financiranja države iz dijela sustava mirovina, zdravstva, obrazovanja i prebacivanja odgovornosti na građane, mislim da će našim sugrađanima kvalitetan savjet biti sve potrebniji. Podatak da 180 milijardi kuna „spava“ na računima u bankama i predstavlja mrtvi kapital, dok je u isto vrijeme oko 200 000 računa građana blokirano, samo potvrđuje našu tezu koja govori o tome koliko je važno koristiti usluge specijaliziranih financijskih i kreditnih posrednika.

eMedjimurje.hr: Koja je razlika između Progreso grupe i raznih “kreditnih ureda”?

Drago mi je što ste mi postavili ovo pitanje i odmah bih upozorio sve svoje sugrađane da radi sebe u širokom luku zaobilaze takve „kreditne urede“, koji ne samo da ne rade sukladno Zakonu o potrošačkom kreditiranju i time direktno štete hrvatskim potrošačima, nego direktno i dugoročno štete samoj branši kreditnog i financijskog posredovanja. Ministarstvo financija je poduzelo već neke korake glede toga i ja se nadam da će što prije tome stati na kraj – prije svega radi samih građana. Ako govorim o nama, mi smo prva tvrtka u Hrvatskoj s odobrenjem Ministarstva financija za posredovanje u kreditiranju. To je svim klijentima dodatna garancija na već visoko postavljene standarde u poslovanju firme, jer smo preuzeli obvezu još detaljnije i transparentnije analize prilikom predlaganja rješenja klijentima, uz navođenje svih uključenih troškova, efektivne kamatne stope, prava i obaveza kada posredujemo za kredit. Registrirani smo za sve usluge koje nudimo i imamo potpisan ugovorni odnos sa bankama partnerima s jedne strane i ključnim korisnicima s druge strane. Dakle, nastupamo kao ovlašteni posrednik čiji je cilj potencijalnim korisnicima pružiti bržu, stručniju i kvalitetniju informaciju na jednom mjestu, kao i povoljnije uvjete u nekim bankama isključivo za klijente Progreso grupe, ujedno štiteći svoje klijente i partnere potpisom ugovora o zaštiti povjerljivih informacija kao i zaštiti osobnih podataka. Završili smo edukaciju svake pojedine banke partnera, kao i HANFA-in ispit, a prvi smo i trenutno jedini kreditni posrednik kod kojeg klijenti mogu naručiti kreditno izvješće na vlastiti zahtjev, kao temelj za kvalitetno kreditno posredovanje.

eMedjimurje.hr: Kako stati na kraj raznim „kreditnim uredima“?

„Kreditni uredi“ nemaju pravnu osobnost, nemaju licencu i ne spadaju pod ničiju regulativu. Kao takvi ne podliježu relevantnim zakonima niti imaju ikakvu odgovornost. Zato kada nešto pođe po zlu, oni promijene broj telefona i možete im staviti „soli na rep“. Jedini način da se građani zaštite je da ih prijave Ministarstvu financija, da ne koriste njihove usluge ni pod koju cijenu, jer što je najgore, oni niti znaju niti mogu za građane napraviti više.

eMedjimurje.hr: S obzirom na tešku gospodarsku situaciju i padu raspoloživog dohotka stanovništva, koji oblik štednje najviše preferiraju Međimurci?

Međimurci su još uvijek „tradicionalni“ kada je riječ o štednji i skloni su štednji „u čarapi“ ili u banci. U banke ipak imaju najviše povjerenja, jer su kod nas i najduže prisutne i to je u redu. Međutim, na tržištu postoji jako puno drugih financijskih proizvoda koji osim kamate na štednju, nude i druge koristi kao što su fiksna i manja kamata za slučaj da bi jednog dana kreditirali nešto oko nekretnine, zatim osigurane svote, poticaje, olakšice, natprosječan prinos, itd. Na neki način bih rekao da konzervativnom štednjom u banci, zapravo propuštaju prilike da iz svog novca izvuku maksimum. Ono što me tješi je to da mladi traže alternativu i da se sve više i više informiraju.

eMedjimurje.hr: A što im najviše vi savjetujete?

Mi u Progresu uvijek savjetujemo individualno. S obzirom na široki broj partnera iz svih područja financija, nalazimo se u poziciji da klijenta možemo komotno pitati što bi htio, kako bi ta štednja ili investicija trebala izgledati, koji je vremenski period te štednje, koji rizik je spreman preuzeti, koji je cilj ili svrha same štednje u konačnici. Cilj može biti mirovina, školovanje djece, kupnja auta, novac za „prebijanje“ dugoročnog stambenog kredita, itd. Sukladno svim tim parametrima koje nam klijent zada, za njega pronađemo ono najbolje što postoji na tržištu neovisno da li se to zove oročena štednja, stambena štednja, neki model osiguranja, investicija ili mirovinska štednja, a naše preporuke argumentiramo što jednostavnije i transparentno.

eMedjimurje.hr: Po vašem mišljenu, je li dovoljno razvijena svijest o osobnim financijama i treba li nam edukacija po tom pitanju?

O novcu zapravo i nemamo puno s kim razgovarati i o njemu nažalost ne učimo u školi. Škola nas prije svega uči neku profesiju ili zanat, dakle neku vještinu pomoću koje ćemo jednoga dana zaraditi novac. Kada u obliku mjesečnih primanja zaradimo taj novac, onda ga ne znamo pravilno rasporediti. Najčešće potrošimo sve što zaradimo ili se, jednako često, još i nepotrebno zadužimo. Vidio sam dosta često situacije gdje mi visokoobrazovani klijenti imaju natprosječna primanja, ali i natprosječne nenamjenske potrošačke kreditne obaveze, tako da moraju raditi sve više i više s grčem u želucu zbog financija. To je takozvana “utrka štakora” gdje smo postali robovi novca za kojim trčimo sljedećih četrdeset godina, da bi nam na kraju bila nagrada mirovina od 35% prosječne plaće. Zaključak je vrlo jasan; Edukacija o raspolaganju onime za što radimo, dakle o novcu, ključna je i nezamjenjiva u vremenu u kojem živimo. Država je počela intervenirati s postupnim uvođenjem predmeta osobne financije u škole, jer uzalud je naučiti dijete da bude odličan doktor, ako zarađeni novac ne zna pravilno rasporediti, pa kao odličan doktor postane žrtva prekomjernog zaduživanja. Ovom prilikom, pozivam sve svoje sugrađane, da nam se slobodno jave za bilo kakva pitanja vezana uz financije.

Autor teksta: Perica Remenar
 

Leave a Comment